JAK MÓDNÍ ZNAČKY BOJUJÍ S PLASTOVÝM ODPADEM

Počet plastů, kterými zahlcujeme planetu se dávno stal nesnesitelným. Byť módní průmysl řadíme po ropném hned na druhé místo největšího znečišťovatele, snaha módních domů a řetězců omezit dopad je vidět čím dál tím víc. Jak bojuje s plastovým odpadem třeba britská značka Burberry nebo H&M?

Skutečnost, že v roce 2050 bude v oceánech více plastů než živočichů, přiměla i ty největší globální hráče na trhu módního průmyslu, aby se zastavili, zamysleli a začali jednat. I proto značky Stella McCartney, Burberry a H&M podepsaly New Plastic Economy Global Commitment. Co v něm stojí?

Méně plastů na třetí

Nově podepsaný závazek se dělí na tři hlavní části, které se schválením známé značky zavázaly dodržet. První je maximální eliminování používaného plastu v celém výrobním i business procesu. Druhá spočívá ve znovupoužívání již vzniklých plastů a jejich následnou recyklaci a třetí se snaží společnosti přimět, aby se samy snažily přijít s efektivní metodou, jak omezit plasty. Jak se to jednotlivým členům daří se vyhodnocuje pravidelně každých 18 měsíců.

Mezi další nemódní značky, které se rozhodly pro zapojení patří například The Coca-Cola Company, Philips, Johnson and Johnson, Nestlé, L’Oréal i francouzská vláda.

Zapojených společností jsou necelé tři stovky, bohužel z módního a kosmetického průmyslu sem spadá pouhých šest korporací. Pokud by se mělo v těchto dvou oblastech něco výrazného změnit, ještě nás k tomu čeká velmi dlouhá cesta. Ale je třeba někde začít. H&M, Burberry i Stella McCartney by mohly sloužit jako velmi dobré příklady.

brown shopping bags