5 POZIC, SE KTERÝMI MŮŽETE ZAČÍT CVIČIT JÓGU SAMI DOMA

Blahodárný vliv ze cvičení jógy pocítíte už po prvních několika hodinách. Jóga zpevní vaše tělo, naučí vás soustředění na přítomný okamžik a časem poznáte její vliv na psychickou pohodu. Pokud nejste cvičící typ nebo ve vašem okolí není žádná lekce jógy, na kterou byste chtěli vyrazit, s těmito pěti základními cviky její kouzlo můžete začít objevovat sami doma.

Snadná pozice

Pozice, se kterou můžete rovnou začít, je snadná, od čehož se odvíjí i její název. Pomůže vám protáhnout stehna a zmobilizovat kolena. Dostanete se do ní pohodlným sedem s překříženými nohami a otevřenými koleny. Při nádechu stáhněte lopatky a zakružte s nimi zeshora dolů tak, abyste dostali ramena dál od uší. S výdechem položte dlaně na kolena a klidně zavřete oči. S každým nádechem se snažte prodloužit a narovnat svou páteř a s výdechem jemně zatlačte do sedacích kostí.

Snadná pozice jóga

Střecha

Pozice střecha (v překladu z angličtiny pes hledící dolů) vám pomůže protáhnout podkolenní jamky. Jedná se o asánu (pozici), která při cvičení jógy slouží pro přechod ze stoje do sedu či lehu. Při pohledu z profilu byste měli připomínat otočené písmeno V. Nohy by měly být v prodloužení s napnutými koleny a hlava by měla volně prodlužovat páteř mezi nataženými pažemi. Pokud často necvičíte, natáhnout plně nohy bude asi zpočátku bolestivé, proto se o to snažte pomalu pomocí střídavého pokrčování jednoho a druhého kolene. Do pozice se nejsnadněji dostanete z kleče na všech čtyřech nadzvednutím ze země a postupným propínáním v kolenou.

Pozice střecha jóga

Pozice kobra

Pozice kobry vám pořádně protáhne páteř i břicho. Přejít do ní můžete z lehu. Lehněte si na břicho tak, aby se vaše palce u nohou dotýkaly. Umístěte lokty pevně podél těla tak, abyste se dlaněmi dotýkali země vedle hlavy. Následně se nadechněte a pomalu odlepte od podložky hlavu, krk, hrudník a klidně i břicho. Pokud vám pozice bude příjemná, zůstaňte v ní klidně na několik nádechů a výdechů a soustřeďte se přitom na svou páteř.

Pozice kobra jóga na střeše

Prkno

Pozice, kterou hojně využívají i posilovací tréninky, je oblíbená, jelikož při ní zapojujete veškeré svaly. Klíčem k správnému provedení je se zapřít o lokty, které jsou v úrovni ramen, chodila se opírají o špičky kus od sebe a tělo držíte v naprosté rovině. Úspěch je vydržet v pozici pár desítek sekund, následně můžete povolit. Nezapomeňte pravidelně a zhluboka dýchat.

Pozice prkno jóga

Pozice dítěte

Uvolňující asána, kterou můžete zakončit jakékoli cvičení nebo se do ní navečer uložit jen tak… pro zklidnění mysli. Pozice dítěte vám pomůže protáhnout páteř, zrelaxovat ramena a oblíbená je zejména pro svou schopnost redukovat stres. Přejít do ní můžete ze střechy klidným pokrčením kolenou a sesednutím na paty. Uvolněte paže a natáhněte je před sebe ke konci podložky. Dlaněmi se dotýkejte země.

Pozice dítěte jóga

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.