3 PROKÁZANÉ PŘÍRODNÍ POTRAVINY, KTERÉ NA PODZIM POSÍLÍ VAŠI IMUNITU

Slabost, řezavá bolest při polykání, rýma znemožňující dýchání a úporná bolest hlavy – většina nepříjemných podzimních nachlazení se ohlašuje právě tímto způsobem. Než čekat na první symptomy, pusťte se do posílení své imunity rovnou. Kromě citronu a zázvoru vám pomůže ještě několik dalších přírodních potravin. A pozor – u echinacey ani zeleného čaje žádné příznivé účinky potvrzeny nebyly!

Životospráva

Hodně se o ní namluví… Pro někoho je správná životospráva neodmyslitelnou součástí života, jiného pravidla a zodpovědnost vůči vlastnímu tělu a zdraví příliš nezajímají. Nic však nehraje důležitější roli než to, jakým způsobem svůj život vedeme. Velký přesah má správná životospráva také do imunitního systému. Dostatek spánku a kontrola nad stresem mohou zdárně přispět k tomu, abyste obdobím chřipek a nachlazení prošli bez úhony. Ideální je omezit přísun alkoholu, vyhýbat se cigaretovému kouři a pokud to jen trochu jde, strávit na sluníčku minimálně čtvrt hodiny denně.

1, Česnek

Jeho účinky se blíží k zázraku. Bývá přezdíván jako přírodní antibiotikum a antispetikum. Česnek obsahuje vitamíny A, B, C, vápník, jód a selen. Právě v období nachlazení bývá kombinován s medem a citronem ve vitamínovou bombu, která nastoupí do boje s nachlazením, jenž se už projevilo. Není od věci si na něm pochutnat i v rámci prevence. Bojovníka za obranyschopnost z něj dělá zejména obsažená látka alicin, která má protiplísňové a antibakteriální účinky.

2, Kiwi

Pokud se některý plod může chlubit vysokou koncentrací pro imunitu prospěšného vitamínu C, není to ani citron, ani pomeranč. Trochu kyselé a trochu sladké oválné exotické ovoce kiwi je na tom nesrovnatelně lépe. Díky vysokému obsahu céčka pokryje snědení jednoho průměrně velkého kiwi vaší doporučenou denní dávku tohoto vitamínu. Najdeme v něm i několik dalších cenných látek, které mají příznivý vliv na lidský organismus. Co se týče imunity, počítá se především draslík s antioxidačním účinkem.

3, Rakytník

Rozmýšlíte mezi echinaceou a rakytníkem? Vsaďte na druhou bylinu. U ní je totiž obsah pro imunitu důležitých látek prokázán. Plody rakytníku mají vysoký podíl vitamínu C. Za studena se z nich může lisovat rakytníkový olej, který naši imunitu potěší vitamíny A, B1, B2, B6, C, D, E i betakarotenem a esenciálními mastnými kyselinami omega-3, 6 a 9. Doplňovat ho můžete denně kromě formy sirupu (25 ml) také v kapslích (2 denně 1 kapsle).

Česnek, rakytník i kiwi můžete zařadit do svého jídelníčku okamžitě a být si jistí, že jste se na období nachlazení připravili na maximum. Prokazatelně účinný je samozřejmě také zázvor, citron či pomeranč.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.