Holky, tanga, podprsenky, motorky, příroda, prsa, tetování, zadky, výhledy a fotky. Do jednoho to spojují tři písmenka a jeden frajer. Před lety totiž založil v Česku úplně unikátní brand, který nestojí na hadrech, ale na fotkách. Zaujal. Překvapil. Šokoval. A z jedné značky je teď životní styl.
Jak to celé vzniklo
Za jedinečným konceptem české značky Girls Without Clothes stojí fotograf Martin Feix. Ten si na své zálibě focení polonahých holek vybudoval image, kterou mu teď každý může jen závidět. V roce 2013 založil značku a od té doby to už jen svištělo. Jako první prodával klasické americké raglany s logem, které v nabídce v dámském i pánském provedení zůstaly dodnes. Nejdřív prodával osobně, až pak poslal do světa e-shop a své vymazlené GWC začal dostávat do podoby, ve které ho známe teď.
“Žijeme ve městech, v srdcích máme hory a oceán.”
– Martin Feix
Není to jen projekt
Martinovi se podařilo vytvořit něco, čemu se ve světě marketingu říká love brand. Podobně je na tom třeba Coca-Cola nebo Apple. V lidech vzbudil zájem, vyvolal vlnu reakcí a s každou další a další fotkou, co vyfotí a přidá na Instagram, se jeho fanouškovská základna rozrůstá. Lidé na GWC slyší a v určitých vodách se stalo synonymem pro pohodový, dobrodružný a svobodný život, po němž většina mladých touží. Holkám dává svobodu se oblékat pohodlně, ukázat to, co na svém těle mají rády a oblečení, ve kterém se cítí sexy. Klukům dává pohled na ty holky. (A co je víc?)
Martin kolem Girls Without Clothes vytvořil komunitu lidí, kteří sdílejí podobné názory, náhled na život nebo jenom módní vkus. K jeho značce neodmyslitelně patří (kromě nevšedně krásných holek) motorky, adrenalin, překonávání překážek a plnění snů.
“Je to skvělý, protože to není projekt, ale život.”
– Martin Feix
Sprostý? Ne. Svý a skvělý.
To, jakým způsobem Girls Without Clothes prezentuje své oblečení, může sem tam zaskočit. Ale i na tom svou značku Martin Feix stavěl. Rozhodně se však jeho způsob prezentace produktů nedá nazvat sprostým. Obléká hezké holky do oblečení, které si jiné hezké holky kupují. Na tom není špatně vůbec nic. A někdo to má rád trochu ostřejší, díky tomu se GWC odlišilo. Nevšední krása (ne)modelek, které si autor značky pro propagaci vybírá, tvoří společně s oblečením GWC dokonalou symfonii. Obléknout do průsvitné podprsenky holku s umělýma prsama je sice možnost, rozhodně vás ale nebude bavit tak, jako když do ní Martin pokaždé oblékne jinou holku s úplně jinými proporcemi.
Sortiment Girls Without Clothes nabral v roce 2018 další rozměr. Kromě triček, body a spodního prádla v něm najdete i culottes, maxišaty, krátké šaty, crop top, plavky, osušku nebo třeba obepnutou sukni.
“Nahaté holky dneska fotí každej, ale tenhle lifestyle, kterej kolem brandu budujem, celou hru posouvá úplně jinde.”
– Martin Feix
Pro chlapy
Byť poměrně dlouho dobu cílil Martin Feix spíše na holky, v létě 2018 se opřel také do pánské kolekce a do prodeje poslal takový kousky, které prostě opravdovým frajerům nemůžou chybět. A je jedno jestli jedete v parkuru, jezdíte na skatu, hrajete basket nebo si prostě jen rádi posedíte s kámošema po venku. Kousky, které GWC pro chlapy nabízí, jsou jedinečné, minimalistické, ale mají ten správný náboj. Náboj toho skvělého lifestylu, který kolem brandu jeho zakladatel stále buduje a stále překvapuje, že je, kam dál jít. GWC je brand, který rozhodně nestojí na místě. Pořád se v něm něco děje a možná i to je střípek, který dovedl kluka z Ostravy k tomu ohromnému úspěchu.
“Skills neojebeš.” – Martin Feix