H&M ZAČALO INFORMOVAT O PŮVODU OBLEČENÍ

Módní řetězec Hennes & Mauritz posiluje své aktivity v rámci udržitelnosti a transparentnosti. Nově přidal na webové stránky a do své mobilní aplikace možnost zobrazit si přesné složení výrobku, jeho dodavatele a továrnu.

Vstříc náladě ve společnosti

Módní řetězec H&M se rozhodl prohloubit svou intervenci do oblasti udržitelné módy a transparentnímu jednání vůči zákazníkům. Nově na webových stránkách nabízí formou otázek a odpovědí základní přehled ohledně svého jednání.

Kde se vše dozvíte?

Pro zpřístupnění informací o dodavatelích a továrnách, které se na vzniku oblečení podílejí, se společnost rozhodla proto, aby její zákazníci mohli činit informované rozhodnutí při koupi nových produktů. Nově tak pod každou položkou na e-shopu najdete kolonku Udržitelnost výrobku. Po jejím rozkliknutí se na pravé straně obrazovky objeví tabulka s informacemi ohledně materiálového složení výrobku, dodavatelích, továrně (včetně její adresy) a počtu zaměstnanců. Při nákupu v kamenném obchodě stačí mít staženou aplikaci H&M a naskenovat cedulku produktu nebo zadat desetimístné číslo zboží, které na etiketě najdete jako úplně poslední.

Dodavatel a továrna pro šaty z kolekce Conscious

(Ne)chybějící informace o materiálech

Částečným zklamáním nové funkce je přehled materiálů. Společnost sice nabízí vysvětlení, o jaký materiál se jedná, stručný popis jeho získávání a případně, jaké ekologičtější možnosti se pro jeho výrobu nabízejí. Bohužel už vynechává informace o tom, zda je právě tento produkt vyroben z běžného materiálu, nebo z jeho příznivější varianty. A to s velkým podivem i u hojně prezentované Conscious kolekce, kterou H&M prezentuje jako uvědomělou kolekci vůči životnímu prostředí vyráběnou z recyklovaných materiálů.

Složení šatů z Conscious kolekce H&M
Zdroj snímků obrazovky a fotografií: hm.com

Leave a Reply