Společnost Zalando se spojila s devíti skandinávskými značkami s cílem představit na jaře 2020 exkluzivní udržitelnou kolekci dámského oblečení s názvem Malé změny. Velký dopad. od Zalanda.

Zalando nabízí přes 20 000 produktů označených štítkem udržitelnosti od více než 240 různých značek. Devět z těchto značek bylo osloveno ke spolupráci, jejímž výsledkem je ona kolekce: Blanche, Bruuns Bazaar, Designers Remix, Filippa K, Han Kjøbenhavn, Holzweiler, House of Dagmar, Libertine Libertine a Won Hundred.
Síla docílit změny
„Udržitelnost se stává důležitým tématem ve všech našich kategoriích, zejména však ale v kategorii Premium. Víme, že naši zákazníci od kategorie Premium očekávají zboží, které je nejen vysoce kvalitní a designové, ale přináší s sebou pokrok i v oblasti udržitelnosti,“ říká Lena-Sophie Roeper, vedoucí oddělení Buying Premium and Sports v Zalandu. „Jelikož jsme módní platforma s více než 29 miliony aktivních zákazníků v 17 zemích a nabízíme více než 2 000 značek, máme tedy možnost ovlivnit poptávku a nabídku udržitelné módy. Proto našim zákazníkům udržitelnou módu systematicky představujeme, spolupracujeme s partnery, kteří sdílí naši vizi a etický kodex, a každý den posouváme tento průmysl o krok vpřed. Kolekce Malé změny. Velký dopad. od Zalanda, která je k dispozici pouze na Zalandu, je obrovským krokem tím správným směrem.“

70 kusů za dodržení eko standardů
Těchto devět skandinávských značek obecně považovaných za vůdčí jména v oblasti udržitelné módy bylo postaveno před výzvu dát dohromady soudržnou, uvědomělou kolekci, která ovšem nesleví na designu ani kvalitě. Při výrobě této kolekce o 70 kusech se tedy nezapomnělo na lepší materiály, sociální aspekty a techniky zpracování méně náročné na zdroje. Každá značka přinesla do projektu svůj vlastní uvědomělý přístup a s ním i neotřelou řadu udržitelných materiálů a procesů. Za použití méně pesticidů a méně vody tak vznikla kolekce složená z tkanin, jako je organická bavlna, trvanlivý triacetát, 100% recyklovaný polyester s potisky certifikovanými OEKO-TEX.
Uznání viny
Kolekce je dobrým základem šatníku, který vydrží: lehké, rozevláté šaty, obleky, odolný denim i lehké bundy. A to vše v paletě módních, tlumených barev. Rozmanitost stylů umožňuje nositeli kousky kombinovat a utvářet tak svůj jedinečný styl, který vydrží po několik sezón.
„Tato spolupráce pokračuje v cílech společnosti Zalando v oblasti udržitelnosti a reaguje na měnící se potřeby našich zákazníků,“ říká Jonny Ng, ředitel oddělení Marketing Strategy & Campaigns v Zalandu. „Kolekce Malé kroky. Velký dopad. Od Zalanda. si klade za cíl zvýšit povědomí zákazníků o udržitelném sortimentu módy na Zalandu a zároveň vést zákazníky k vědomějším rozhodnutím při nakupování. Spoluprací s těmito devíti prémiovými značkami chceme našim zákazníkům ukázat, jak snadné je najít svůj udržitelný styl od hlavy až k patě.“ Tato kolekce plynule navazuje na první udržitelnou kampaň společnosti Zalando a na říjnové zveřejnění jejich nové strategie udržitelnosti na rok 2023 nazvané do.MORE. Součástí strategie do.MORE bylo i uznání, že společnost sama je součástí problému a nyní se chce podílet na jeho řešení.
