MÓDNÍ E-SHOP ZALANDO SE STAL UHLÍKOVĚ NEUTRÁLNÍ

Zalando se od dnešního dne zavazuje k uhlíkové neutralitě ve všech vlastních podnicích, logistických operacích a dodávkách zboží včetně jeho vrácení. Závazek se týká všech pozemků, na kterých společnost operuje, balíkové přepravy a veškerých obalů.

Slib je součástí nové strategie udržitelnosti Zalando s názvem „do.MORE“, jejímž cílem je dosáhnout čistě pozitivního dopadu na společnost i planetu. Veškeré podniky i provoz společnosti tak splní cíle pařížské klimatické dohody ještě před smluveným termínem. V roce 2019 společnost přešla ve všech svých lokacích na energii, jež je z více než 90 % obnovitelná. Uhlíkové emise, které nejsou eliminovány takovými provozními kroky, jako je například využití obnovitelné energie, sdružení objednávek či možnost ekologického doručení, budou kompenzovány od roku 2019.

Obaly, které dále neškodí

Zalando navrhuje své obaly tak, aby mohly být znovu využity a jejich výroba minimalizovala množství vzniklého odpadu. Konkrétně chce společnost do roku 2023 eliminovat jednorázové plasty. V současné době využívá k přepravě tzv. Zalando boxes, které jsou vyrobeny ze 100% recyklovatelných materiálů. Přepravní tašky jsou poté zhotoveny z 80% recyklovaného papíru a tzv. Beauty Bags ze 100% recyklovaného papíru.

Privátně udržitelně

Privátní značka společnosti Zalando, ZIGN, se mimo jiné plně zavazuje k udržitelnosti nejpozději do sezóny Jaro/Léto 2020. Stane se tak vlastní udržitelnou vlajkovou značkou společnosti. Sortiment značky byl z obuvi a doplňků rozšířen i na oblečení a zákazníkům nabízí kvalitu, trvanlivost a udržitelnost v rámci dostupného segmentu. Všechny položky kolekce Jaro/Léto 2020 budou na stránkách Zalando označeny jako udržitelné. Zalando tak jednotlivé kousky označuje v momentě, kdy splňují jedno z firemních kritérií udržitelnosti. Ty se týkají jak sociálních a environmentálních norem, tak životních podmínek zvířat.

Zůstat relevantní je klíčem k úspěchu

Kritéria Zalando jsou v souladu s mezinárodními průmyslovými standardy a osvědčenými postupy. „Módní průmysl momentálně čelí řadě komplexních výzev. V Zalando si uvědomujeme, že jsme dosud měli svůj podíl na problémech, které toto odvětví přináší. Sílu naší platformy chceme ale využít tak, abychom se stali součástí jejich řešení. Začínáme proto sami u sebe. Mezi udržitelným jednáním a následným obchodním úspěchem vidíme jasnou souvislost – pouze ti z nás, kteří udržitelnost začlení do své obchodní strategie, zůstanou pro své zákazníky relevantní a v budoucnu si budou moci vybudovat konkurenční výhodu,“ říká Co-CEO společnosti Zalando Rubin Ritter.

Se svou vizí stát se udržitelnou módní platformou s čistě pozitivním dopadem na společnost i planetu se Zalando zavázalo aktivně snižovat svůj dopad na životní prostředí, přispět k celkovému blahobytu společnosti a nabídnout zákazníkům více udržitelných možností. Zalando mimo jiné slibuje prodloužit životnost 50 milionů módních doplňků pomocí principů cirkulární ekonomiky do roku 2023. A pro rok 2019 předpovídá prodloužení životnosti až jednoho milionu položek.

Zdroj: Zalando.cz
ADVERTORIAL

Leave a Reply