Pokud alespoň částečně sledujete módní dění, pravděpodobně vám neunikla minimálně jedna z celé řady novinek, které se za posledních pár měsíců vyrojily okolo londýnské značky Burberry. Všechny mají společného jmenovatele – nového kreativního ředitele Riccarda Tisciho, který za necelého půl roku od svého dosazení do funkce překopal značku od základu.
Italský návrhář Riccardo Tisci byl na pozici kreativního ředitele Burberry London jmenován v březnu a nastoupil na ní v květnu roku 2018. Vystřídal tak Christophera Baileyho. Přišel ze značky Givenchy s plnou důvěrou akcionářů, kteří doufali, že se Tiscimu povede vyhoupnout tradiční britskou značku zase na vrchol. Nový kreativní ředitel se do svého úkolu pustil naplno a za čtyři měsíce oznámil světu tolik novinek, co jiní návrháři nestihnou za několik let.
» Přečtěte si také Čemu věnují pozornost módní značky na podzim 2018?
Nové logo a monogram
Jako první lehce šokoval se změnou klasického loga jezdce na koni s šípem v běhu, které nahradil moderním strohým názvem. Kromě absence obrázku se změnil také podtitul loga. Na tom předchozím byl uveden rok založení 1856, na novém ho vystřídal nápis London England. Rovněž přišel s novým monogramem na oranžovo-zlatém pozadí odkazující ke jménu zakladatele značky – Thomase Burberryho.
Spolupráce s Vivienne Westwood
Tisci oznámil novou spolupráci značky s návrhářkou Vivienne Westwood. Společně vytvoří limitovanou kolekci nového pohledu na tradiční kousky britské módy, která bude uvedena v prosinci tohoto roku. „Vivienne Westwood byla jednou z prvních návrhářek, které mě přiměly snít nad tím, že bych se návrhářem stal také. Když jsem začal v Burberry, hned mi bylo jasné, že je to skvělá příležitost oslovit ji a vytvořit něco společně. Je rebelka a punkerka v tom, jak pojímá a prezentuje britský styl a už inspirovala mnoho z nás,“ podělil se o své nadšení návrhář v oficiálním tiskovém prohlášení.
Konec přírodních kožešin
Zářijová kolekce, kterou nový ředitel představí už 17. 9. bude úplně první, která se může označit jako fur-free. Značka si začala více uvědomovat, že v dnešní době zákazník přikládá velkou váhu vztahu k životnímu prostředí. „Luxus v moderní době znamená být také zodpovědný k životnímu prostředí a společnosti. Tato myšlenka je pro nás klíčová a také je cestou k dlouhodobému úspěchu,“ vysvětlil CEO značky Gobbetti. Burberry zároveň postupně vyřadí všechny produkty z pravé kožešiny, které ve svém sortimentu má.
Limitované kolekce a produkty
Kreativní návrhář společně s CEO Marcem Gobbettim přišli s novou vizí, jak bude značka Burberry fungovat. Nejenže se pustí do vzájemných spoluprací, zároveň nastartuje limitované kolekce a nebo jen limitované výrobky. Proč? „Pokud uvedeme celou novou kolekci najednou, stačí že přijdete do obchodu jednou, prohlédnete si ji a už nevidíte důvod se vracet do té doby, než zase představíme něco nového. My teď potřebujeme získat pozornost zákazníků,“ vysvětlil Gobbetti. Prvním limitovaným produktem, které Tisci exkluzivně uvedl bylo černé a bílé tričko s monogramem dostupné pouze na sociálních médiích a pouze po dobu 24 hodin.
Nakupovací platformy Instagram a WeChat
Aby se značka dokázala více přiblížit nové online generaci, přistoupila i na nové způsoby prodeje. Těmi stěžejními jsou aplikace Instagram a WeChat, přes něž bude prodávat právě své limitované produkty. Stejně tak budou tato dvě sociální média těmi prvními, kde se objeví v prodeji nová jarní kolekce 2019 a to přesně třicet minut po módní přehlídce, na níž poprvé spatří světlo světa.
Konec pálení neprodaného oblečení
Největší kritiku módní dům Burberry sbíral na nešťastném zacházení s neprodanými výrobky, které pálil raději než by je zlevnil nebo věnoval na charitativní účely. Riccardo Tisci se nechal slyšet, že pálení oblečení i doplňků je jednou pro vždy konec. Dokonce bylo vydáno oficiální tiskové prohlášení, ve kterém značka sdělila, že již teď své neprodané zboží recykluje, daruje nebo přetváří na nové produkty.