VYUŽIJTE SÍLY JÓGY PROTI VÁNOČNÍMU SHONU

Možná ještě nemáte všechny vánoční dárky a možná jste s jejich nákupem ještě nezačali. Možná vás už několik dní trápí zimní nachlazení nebo začínáte pociťovat čím dál větší stres s uzavírkami v práci. To se může podepsat na vašem psychickém i fyzickém zdraví. Obrňte se proti shonu, stresu a spěchu. Věnujte každý den několik minut józe, meditaci nebo jen obyčejnému bytí.

Zastavit se. Lehnout si na pohovku, zavřít oči a poslouchat ticho. S každým nádechem si víc a víc uvědomovat, o čem jsou ty pravé Vánoce. S každým výdechem nechat odplouvat starosti a stresy s koncem roku spojené. Tak vypadá odpočinek, ale ne každý z nás se mu umí poddat. Kdo zkusil, možná ví, že to není tak snadné, jak lehce se předchozí řádky čtou a představují. Abychom uměli více odpočívat, jenom tak být a ničím se nezaměstnávat, je dobré zkusit začít cvičit jógu. Ta nám pomůže se odpoutat od každodenního života, pár minut strávit sami se sebou a pořádně svůj život prodýchat.

Pokud jste v cvičení jógy noví a vaším cílem je nalézt prostřednictvím její praxe zklidnění myšlenek a snížit svůj stres, začněte pozvolna. Najděte si na internetu krátkou lekci o patnácti až dvaceti minutách, která se soustředí na zlepšení psychiky. Hledejte názvy jako „anxiety relief“ nebo „calm down yoga“. Tyto lekce primárně cílí na protažení těla, prohloubení dechu a zaměření koncentrace na něj. Vhodná rychlost a hloubka dechu je pro správné provedení asán nezbytná, takže se vám po pár minutách dech chtě nechtě přizpůsobí, tělo zklidní, myšlenky plné starostí a povinností ustoupí do pozadí. Pokud trpíte úzkostnými stavy, cvičte hned po ránu, než se vůbec kolotoč nového dne roztočí. Jóga vám dá trochu nadhledu a možná i chuť nenechat se uhnat. Procházet každým dnem ve svém tempu. V takovém, které vám dělá dobře.

Před spaním zase můžete zkusit meditační programy, díky kterém si nebudete přenášet špatné myšlenky do snů, lépe se vám usne a spánek bude kvalitnější.

Leave a Reply